Csatangolásainkon Innen és Túl

Családos csatangolások országhatáron innen és - egy kicsit - túl.

Gödöllő éjszakai 30

2014. június 18. 21:38 - fulopg

Szombat reggel, a szokásos korai kelés háromnegyed ötkor és készülődés az aznapra kinézett túrára. A túra előtt azonban még várt rám egy 8 órás műszak, Zsura pedig egy hasonló intervallumú fejtágító. Végül este háromnegyed 7 magasságában indultam Budapest felé, hogy onnan továbbállva teljesítsük első éjszakai teljesítménytúránkat.

Ennyire, mint ezúttal még nem sikerült kicentizni az indulást. Kicsit késve érkeztem meg a fővárosba, ezáltal Gödöllőre tartó buszunkat is lekéstük, így más alternatíva után kellett néznünk. Találtunk egy másik járatot, ami azonban csak a település szélén tett le minket, de legalább letudtuk a bemelegítést a majd 2 km-es sétával a bázisra. A hivatalos rajtidő lejárta után érkeztünk meg, jó néhány - a saját túrájukat épp befejező, - sporttárssal együtt. Előzőleg tájékoztattam a szervezőket a késésünkről, így minden fennakadás nélkül útnak indítottak bennünket.

Elsőként az Erzsébet-parkba vezetett az utunk, majd ott a meglelt fényvisszaverő szalagokat követve ballagtunk tovább. Kezdő kilométereinken még sok társsal együtt haladva tettük meg, majd ahogy egyre messzebb jutottunk, úgy tűntek el mellőlünk a rövidebb távokon gyaloglók. A rövidebb távoknak is köszönhető, hogy a túra elején elég sűrűn sorakoztak az ellenőrzőpontok.

Az első ponthoz nagyobb csoport záróegységeként érkeztünk meg, ezért a pecsételésnél kicsit várnunk kellett a sorra kerülésünkre. Az igazolás begyűjtése után kis útbaigazítást kaptunk az előttünk álló szakaszhoz, majd útra keltünk.

Átkeltünk az M31-es út felüljáróján és a "Nyaktörő" felé vettük az irányt. A régebbi beszámolókat olvasva kíváncsian vártam, hogy mi is vár majd ránk és bár lehet, hogy nincs összefüggés, de szépen kitörheti az ember a nyakát, ha nem az aktuális útviszonyoknak megfelelően közlekedik az úton. Nemsokkal az emelkedő megmászása után elérkeztünk a 2. ellenőrzőpontra. Hamarjában beszereztük az igazolásra szolgáló aláírást - nekünk már nem jutott a bélyegzésből, - és erős szembe forgalomban meneteltünk tovább.

Pár száz métert megtéve már a következő ponton is találtuk magunkat. Ezen az igazolás mellé egy-egy szelet csokit is kaptunk. Egy lélegzetvételnyi pihenőt tartottunk, amelyet cipőigazítással és a csoki elfogyasztásával töltöttünk, majd elköszöntünk a pontőröktől.

Átkeltünk a HÉV sínpárján, majd eltűntünk az erdőben. A következő két kilométeren két ellenőrzőpontot is érintettünk. Mindkettőn kellemeset beszélgettünk a pontőrökkel - akárcsak az előzőeken, - aztán ballagtunk is tovább. Néhány helyen elég sűrű növényzeten voltunk kénytelenek átverekedni magunkat, de ez egyáltalán nem szegte kedvünket.

Az 5. pont után átmenekültünk a 3-as út másik oldalára, majd a Z sáv mentén haladtunk. Ekkor már elég magasan állt a Hold ahhoz, hogy kipróbáljuk mennyire látunk fejlámpa nélkül. Elég megfelelőnek bizonyult, csak a fényvisszaverő szalagok keresése miatt kapcsoltuk be időnként, illetve ha sűrű erdőbe kerültünk. Rövid menetelést követően egyszer csak a 6. ellenőrzőpont fényeire lettünk figyelmesek. Hamar meg is érkeztünk és egy-egy pecsét begyűjtése után néhány jó szó kíséretében távoztunk is.

Ez előttünk álló szakaszon egészen addig míg el nem értünk Kerepes határába végig az útvonalon haladtunk. Ekkor aztán valahol elnéztünk egy jelzést és jó pár száz métert teljesen rossz irányba tettünk meg. Szerencsénkre pont az ellenőrzőpontnál találtunk rá a helyes nyomvonalra. Hosszan elbeszélgettünk az ottani pontőrökkel. Elmondták, hogy többen is ebből az irányból közelítettek, mint mi, bár néhányan szándékosan. Kicsit viccelődtünk is, majd egy-egy müzliszeletet felnyalábolva útnak indultunk.

Közel egy kilométert a település utcáin lépdeltünk, majd a már érintett 5. pont felé tartottunk. Ezúttal azonban a 8-as számú rubrikába kaptunk pecsétet. Tovább ballagva újfent átkeltünk a síneken, majd egy kerítésbe ütköztünk. E mentén haladva elég hepehupás terepen lépdeltünk. Sikerült is egy csinos gödröt eltalálnom a jobb lábammal, aminek következtében majdnem kibicsaklott a bokám. Szerencsére csak rándulást szenvedtem, és ez a további menetelésemet nem befolyásolta, csak később jelentkezett fájdalom.

Ezután enyhe emelkedőt leküzdve érkeztünk meg utolsó előtti ellenőrzőpontunkra. Finom teát kaptunk a Szent László kilátó tövében, majd nehezen, de útra keltünk. Nem volt egyszerű elszakadni az ottani pontőröktől, csak úgy ontották felénk a történeteiket, illetve vicceket is cseréltünk.

A magaslatról lefelé jövet két eltévedt lányt igazítottunk útba az épület felé, majd már a derengő horizontot figyelve átkeltünk az M3-as fölött. Mivel ettől kezdve egyre világosabb lett, nem hagyatkozhattunk a szalagozásra, azok nappal nem igazán látszottak. Az előttünk járó társak azonban eléggé letaposták már az aljnövényzetet, hogy az alapján tudjuk merre is kell haladni.

Hosszú egyenest követően érkeztünk meg az utolsó állomásra. Pecsételtettünk, majd megkezdtük az utolsó szakasz leküzdést. Küzdelmes volt, mert elég jelentős részen mély homokban vezetett az út, ami megfáradt lábainknak nem esett éppen jól. Jó érzés töltött el bennünket, mikor átkeltünk az M31-es úton, az éjjel már használt felüljárón, és rátértünk a Táncsics utcára. Onnan már szinte pillanatok alatt a célban voltunk.

Bent még akadt egy kis maradék nekünk, kései érkezőknek is, úgyhogy a díjazásunk átvétele után még ehettünk zsíros kenyeret egy kis tea kíséretében. Míg falatoztunk beérkezett néhány társunk, akiket még az utolsó ellenőrzőponton hagytunk el. Az oklevelek tanúsága szerint, még mindig voltak kint túrázók azonban a szervezők már pakoltak, mivel időre el kellett hagyják az iskolát..

Ennyit szerettem volna megosztani kalandosra sikerült éjszakai túránkról. Köszönjük a szervezők rugalmasságát valamint a túra megrendezését. Lehetne nappali változata is a túrának, bár nem kizárt, hogy néhány helyet meglátogatunk még e nyár folyamán.

Gödöllő éjszakai 30: táv: 33,5 km, szint: 605 m, idő: 7:40

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.