Csatangolásainkon Innen és Túl

Családos csatangolások országhatáron innen és - egy kicsit - túl.

OKT VII., 1. nap: Rozália téglagyár - Dobogókő

2014. július 26. 15:58 - fulopg

Elsőre egyhetes vándorlást terveztünk július utolsó teljes hetére, de aztán több tényező is a program átszervezésére ösztönzött bennünket. Elsőként a jobb lábam kisujja, mely egy fotel lábával való konfliktusban maradt alul, másodsorban az elég csapadékosnak jósolt időjárás. Ezek miatt úgy döntöttünk, hogy a főváros közelében levő, "egy napos" szakaszokat teljesítjük amíg a körülmények engedik. E program első felvonása következik.

2014. július 21.

Reggel kicsit álmoskásan jelentünk meg a téglagyár kapujában a kötelező pecsételésre, és ez az állapot végigkísért bennünket egészen az esti szállásunkig. Ha az ember hajnalig fent van előző éjjel..

Az egyik őrkutya vigyázó tekintetével kísérve végeztük el a pecsételést majd megközelítettük a 10-es számú főutat, melyen nem volt egyszerű átkelnünk a reggeli nagy forgalom miatt. Miután nehezen átvergődtünk rajta, meg is kezdtük első kaptatónk leküzdését. Az emelkedő végén a Köves-bérc csúcsára jutottunk, ahol egy érdekes képződményt leltünk, melyet kis kőrakások varázsoltak még bámulatosabbá.

Ezután enyhe lejtmenet következett, majd Pilisborosjenő érintésével meg sem álltunk egészen az Egri várig. Na nem gyalogoltunk el Heves megyéig, hanem csak a település határában álló építményig, melyet az Egri csillagok című film forgatási helyszínéül emeltek. A vár árnyékában elfogyasztottuk a tízórainkat, s közben számolgattuk a felettünk elsuhanó utasszállító gépeket.

Később jóllakottan kapaszkodtunk fel a Kevély-nyeregbe, ahol a pecsételés után egy kisebb csapat túrázóba botlottunk, és közösen pihentünk meg az egyik padon.

Pár perc üldögélés után továbbindultunk Csobánka felé. Leereszkedtünk a nyeregből, majd rövid idő múlva a szemünk elé is tárult a falu látképe. Csak menet közben gyönyörködtünk benne, meg nem álltunk, mivel az adott úton nem akadt semmi árnyék, mi pedig nem akartunk sokat a tűző napon lenni.

Rövid időn belül óhajunk teljesült, és ismét erdei területen ballagtunk. Rövidesen előtűnt a fák mögül a csobánkai Szentkút kápolnája, valamint a körülötte elhelyezett padok és a forráshoz vezető lépcsősor. Letelepedtünk az egyik padra, majd meglátogattuk a forrást, hogy megtöltsük az üres palackjainkat. A művelet végeztével kipakoltuk zsákjainkból az elemózsiánkat és megebédeltünk. Bár kissé fémes ízű volt a víz, de nagyon jól esett friss, hideg vizet inni. Rövid pihenés után útra keltünk Pilisszentkereszt felé.

Hosszú, erdei séta várt ránk, és bár szinte végig árnyékot adó fák alatt haladtunk, nagyon melegünk volt így is.  Pár kilométer után becsatlakoztunk a Dera-patak szurdokvölgyébe, s sziklákon, lépcsőkön, hidakon haladtunk előre és jutottunk egyre közelebb célunkhoz. A szurdokban víz nem csörgedezett, de így is nagyon szép látványt nyújtott - sok kirándulóval találkoztunk menet közben.

A völgyet magunk mögött hagyva rövidesen már Pilisszentkereszt utcáin bandukoltunk. Betértünk a Felső kocsmába egy hideg italra valamint, hogy újabb igazolópecséttel díszítsük a füzeteinket. Rövid ott tartózkodás után nekivágtunk napunk utolsó, 4 kilométeres szakaszának.

Rövid menetelésünk során szinte folyamatosan emelkedőn ballagtunk Dobogókő irányába. A zsivány-sziklákon kívül sok látnivaló nem akadt, ezért megállás nélkül haladtunk. Felérve a csúcsra rögvest felkerestük a Báró Eötvös Lóránd Menedékházat, ahol az igazoló bélyegző található.

Gyors pecsételés és az épület mögötti kilátóhely felkeresése után továbbálltunk az onnan nem messze található Jurtaszállásra, ahol az éjszakát töltöttük. Rövid regisztráció után körbevezettek bennünket a környéken, majd elfoglaltuk szállásunkat a Zsindelyes vendégházhoz legközelebbi jurtában. Megvacsoráztunk, lemostuk magunkról a nap porát, majd ledőltünk a kényelmes matracunkra, hogy kipihenjük a túrát.

A nap további képei az alábbi linken érhetőek el:

2014.07.21., OKT VII., 1. nap: Rozália téglagyár - Dobogókő
Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.