Csatangolásainkon Innen és Túl

Családos csatangolások országhatáron innen és - egy kicsit - túl.

OKT VI., 4. nap: Mór

2014. június 08. 15:00 - fulopg

A pihentető éjszaka után pihentető nap következett. Megfáradt lábaink és megterhelt vállaink örömére úgy döntöttünk teszünk egy kitérőt Mórra. Mivel itt Fülöp már járt nem is olyan rég egy túra alkalmával, úgy gondolta, érdemes egy napot eltölteni itt.

Kinéztünk ugyan egy reggeli buszt, amely Bodajktól, az Ifjúsági tábor megállóhelytől átvisz Mórra, de engedve stoppolós szenvedélyünknek kitettük kezünket. A gyér forgalom ellenére is sikerült egy kedves autóst elcsípnünk, aki ugyan nem vitt el egészen a célállomásunkig, viszont igen kellemeset beszélgettünk. A 81-es úton lévő Sandokan étteremnél elváltak útjaink és ismét egy kedves idegenre várva kiraktuk az ujjunkat. Nem kellett sokat várnunk és már úton is voltunk Mór központjába.

Utunk először a Szent István térre vezetett, ahol az aranyhalakkal teli mesterséges kis patak mentén sétáltunk. Készítettünk pár fotót a szerelmeseknek állított lakatfalnál, majd a posta épülete felé vettük az irányt. Megtekintettük az 1701-ben épült Kapucinus templomot, melynek altemplomában a Lamberg család több tagja nyugszik; mai külső formáját 1881-ben nyerte el.

Az Erzsébet téren lévő Wekerle Sándor emlékszobra következett, melyet az elnök halálának 90. évfordulójára a Wekerle Sándor Emlékbizottság állíttatott 2011-ben.

A Magyar templom közelében található Boldog Gizella szobor közadakozásból finanszírozott felállítása mára a németek és magyarok békés egymás mellett élésének és a város újkori történelmének kifejező szimbóluma lett.

A neogótikus Magyar templomot Mór középkori plébánia templomának helyén emelték, nyugati tornyát megőrizve. Mielőtt ebédelni tértünk volna, még utunkba ejtettük a Lamberg kastélyt, melyben ma könyvtár működik, illetve kiállításoknak is helyet ad. Maga az épület eredeti barokk stílusú 1766-ból, a stílusra jellemző manzárdtetővel és a sávos homlokzatdíszítéssel.

Végül az Ezerjó étterembe tértünk be egy jó kis ebéd elfogyasztására. Mivel délelőtt 11 órától délután 3-ig menüztetés van, csak a napi ajánlatból fogyaszthattunk. A menü gulyásleves és csirkemáj valamint túró gombóc volt. Fülöp az előbbit én a túró gombócot választottam. Míg tartott az ebéd az eddigi napos idő után eleredt az eső. Egy kisebb zápor ért utol minket - rettegtünk is, hogy a kempingben kiterített ruháink mind eláznak.

Móron egész kitartó volt az égi áldás, így az étteremből kijőve a Fincsi Cukrászdába "menekültünk" előle. Nem számoltunk rossz idővel, esőkabát nem volt nálunk. A cukrászdában desszert gyanánt sütiztünk egyet, majd mielőtt visszaindultunk volna a táborhelyünkre, bevásároltunk a másnapi túránkhoz, mivel már minden készletünket feléltük addigra. Közben az eső is elállt végre, ismét stoppolásra adtuk a fejünket a buszmegállóban. Autósunk nem akadt, mi sem voltunk elég kitartóak, így megvártuk a buszt. A kempingben örömmel láttuk, hogy arrafelé nem volt nagy eső, pedig csak 10 km választja el a két települést egymástól.

A nap hátralévő részét már a következő Kéktúra szakaszok teljesítésének megtervezésével töltöttük. Jellemző: még be sem fejeztük az előttünk álló távokat, már a folytatáson jár az eszünk. A vacsoránk ezúttal egy zacskó keksz volt, mivel jóllaktunk a Móron eltöltött ebéddel. Összekészültünk a holnapi induláshoz, majd nyugovóra is tértünk.

A táborba akkorra már megérkeztek a hétvégi motoros találkozó szervezői. Egész délután és kora este szépen csendben pakolásztak, rendezgették a buli kellékeit, aztán mikor kezdett sötétedni és mi aludni szerettünk volna, nekik akkor jött meg a kedvük egy kis mulatozáshoz. Trabanttal és különböző motorokkal rótták a köröket a táborban végigfutó murvás kis sétányon, és ehhez még hangos zenét is társítottak.

Többször próbáltunk hatni rájuk, de vagy nem figyeltek ránk, vagy visszahúzódtak a bázisukra ami a terület hozzánk képest majd legtávolabbi pontján volt, így lenyugtatásukra tett minden kísérletünk kudarcba fulladt. Fél egy magasságában aztán lassan elcsendesedtek, így maradt pár óránk nyugodtan pihenni.

A Móron készült további fotóink:

2014.06.04., OKT VI., 4. nap: Mór
Szólj hozzá!
Címkék: kirándulás Mór

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.